Висновок





У процесі дослідження виділено наступні підходи щодо впровадження проектної технології у навчально-виховний процес:
  1. через теоретичну й практичну готовність до здійснення самостійної пізнавальної та діяльності;
  2. за допомогою єднання мотиваційного, ціннісного, когнітивного, операціонально-діяльнісного, особистісно-перетворюючого, емоційно-вольового, рефлексивного компонентів;
  3. просто через знання, уміння і досвід самостійної навчально-пізнавальної та продуктивно-творчої діяльності школярів;
  4. через сукупність компетенцій у сфері самостійної навчально-пізнавальної та продуктивно-творчої діяльності школярів
 Також визначено особистісний досвід саморегулювальної пізнавальної діяльності й інтегративну якісну характеристику індивідуальності школярів, що відбиває їх прагнення й здатність накопичувати й реалізовувати свій потенціал у сфері самостійної навчально-пізнавальної та продуктивно-творчої діяльності для успішного розв'язку індивідуально-значимих завдань.
Розроблена технологія управління процесом впровадження методу проектів на уроках трудового навчання здійснювалася поетапно. Були виділені діагностичний, організаційно-плануючий, діяльнісний, контрольно-корегуючий етапи, здійснено їхню експериментальну апробацію та виділено такі педагогічні умови реалізації даної технології на уроках трудового навчання:
– забезпечення особистої значимості навчання;
– реалізація індивідуально-диференційованого й особистісно-орієнтованого підходу;
– впровадження в навчальний процес проектної технології на уроках трудового навчання;
– своєчасна діагностика та контроль навчально-пізнавальної та продуктивно-творчої діяльності школярів,
– дидактична єдність мети і завдань контролю за навчально-трудовою діяльністю учнів;
– комплексне застосування засобів навчання при оптимальному сполученні традиційних і інноваційних методів у відповідності до визначених цілей і завдань навчання;
– організація опосередкованого управління навчально-трудовою діяльністю учнів;
– створення навчально-методичної й матеріальної бази для трудового навчання;
– формування у школярів позитивної мотивації;
– забезпечення диференціації, індивідуалізації та автономної роботи школярів в навчально-пізнавальному та продуктивно-творчому середовищі.
Для здійснення дослідно-експериментальної роботи з перевірки ефективності впровадження розробленої проектної технології на уроках трудового навчання були визначені наступні етапи: пошуково-аналітичний, констатуючий, формуючий і узагальнюючий.
Досвід роботи «Використання проектної технології на уроках трудового навчання» за ступенем технологічної новизни має комбінаторний характер, за інноваційним потенціалом його можна охарактеризувати, як модифікаційний – пов’язаний з удосконаленням, раціоналізацією відомих методик, ідей, який представлений на засіданнях РМО вчителів трудового навчання та технологій, науково-методичної ради комунального закладу «Гуляйпільський колегіум «Лідер» Гуляйпільської районної ради, під час проведення районних семінарів-практикумів на базі навчального закладу; представлена в навчально-методичному посібнику «Роздатково-дидактичне забезпечення предмета «Трудове навчання». 5-9 клас», який розроблений у співавторстві з методистом ЗОІППО А.Ф.Лукачевичем, та у ході майстер-класу на курсах підвищення кваліфікації вчителів трудового навчання та членів обласної творчої групи на базі ЗОІППО.
У перспективі в учителя є потенціал для вдосконалення даного досвіду і своєї професійної практики.
Досвід роботи «Використання проектної технології на уроках трудового навчання» рекомендується для використання в діяльності інших педагогів і можливий для його застосування в масовій практиці у навчально-виховному процесі та позаурочній діяльності.

Немає коментарів:

Дописати коментар